reklama

Nevyuzita sanca alebo o tom ako sa to da (urobit zle)

Slovensky olympisky dom v Londyne, na prestiznej adrese, som ja a tlupa mojich zahranicnych priatelov, nasli polahku. Prezentacia krajiny, v ktorej som sa narodil, vyrastol a ktoru mam rad bola nadmieru vydarena. Pocnuc prijemnym privitanim organizatormi navlecenymi v krojoch cez vyber tradicnych jedal a primeranych napojov az po prehladku tradickych vyrobkov. Ja moja priatelska tlupa sme stravili prijemny cas a som rad, ze som im mohol ukazat kusok domoviny v tom najlepsom svetle a navnadit ich na navstevu toho co doma mame. Takto nejako som si to predstavoval. Chyba lavky, dalej ako po vchod sme sa nedostali a tak zostalo navstivit len neoficialnu prezentaciu, ktora mala byt miestom stretavania slovenskych fanusikov a pristupnejsou prezentaciou. Teda pristupnejsou pre verejnost.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Ked napisem, ze som sklamany ako dokaze zopar ludi znicit moznost prezentovat krajinu, ktoru si pravidelne niekto myli so Slovinskom (v lepsom pripade) ci umiestnuje do Ruska (v tom horsom), by som klamal, pretoze uroven, ktoru som pocitovo dosiahol nema prijatelny vyraz.

Stratit takto jedinecnu sancu je take, ako by som to povedal - no slovenske. Zopar papalasov sa uzamklo do VIP zony a media prinasali spravodajstvo o tom aka je to skvela reklama pre Slovensko. No neviem. Pre mna osobne to bol tunel do pokladnice naplnenej danovymi poplatnikmi a priestor kde mohli VIP ochkat nad krasami Slovenska bez "obtazovania" plebsom. Klasika hodna casu pre rokom 89.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ani sa niet comu cudovat ked drtiva vacsina slovenskej politickej spicky bud nostalgicky spomina ako sa skvelo vtedy zilo, ci si nevsimla, ze nejaky prevrat bol. Londyn so Slovenskym olympiskym domom bol pre nich pripomienkou sladkych cias ked ich slovo bolo silnejsie nez slovo bozie a moc bola absolutna. Uzili si to a to s riadnou davkou snobizmu.

A co zostalo obycajnemu plebsu? No ked prejdem az urazlive vyjadrenie vyhadzovaca pri dverach, ktory nas uvital so slovami , "ale toto je pre slovenskych fanusikov" cez dokladne zbavenie kazdeho akychkolvek napojov a to vratane mineralok uz pri vchode tak si asi SOFA ZONE (slovak official fan zone) zasluzi aspon podakovanie, ze sa o nieco pokusili pre slovenskych fanusikov. Zamerne pisem pre slovenskych fanusikov, pretoze v case ked som mal moznost toto miesto navstivit, tradicne slovenske jedlo zahrnovalo grilovane kurca, borsc a halusky vo velkosti pinpongovych lopticiek. Hodnoteniu pokusu o prezentaciu kras ci vyrobkov zo Slovenska pozostavajucej z jedneho predajneho stola s malovanym sklom a karlovarskymi oplatkami sa radsej vyhnem, pretoze by som pouzil nevyberane slova.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako fanzona pre Slovakov toto miesto najskor svoj ucel splnilo. Ako prezentacia Slovenska rozhodne nie a aj moja zbierka fotiek ma silnejsiu vypovednu hodnotu ako to co sa podarilo im ci panom zo SOV.

A zaver? Presne taky ako skoro vzdy. Czech House bol skvely. Miesto kde sa stretli fanusikovia so svojimi sportovcami. Podporili ho nielen dobrym miesto, priestorom a organizaciou, ale nezabudli aj na take drobnosti, ze fanusikovia si chcu kupit aj suveniry a dresy ci ine oblecenie vo farbach CR, vsetko bolo nadosah. Prezentacie jednotlivych krajov neboli sice honosne, ale plnili svoj ucel a musim smutne konstatovat, ze som viac priatelom opisoval ceske krasy ako tie slovenske.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osobne neverim, ze by slovensky VIP dom spolu s fanzonou stali danoveho poplatnika menej ako cesky house. Jediny rozdiel je v tom, ze tu pachut "na Slovensku je to tak" sme exportovali az sem.

Foto zdroj: http://www.s24.sk/sk/Slovensko/Spravy/Prezident-otvoril-Slovensky-dom-v-Londyne.alej

Marek Lindtner

Marek Lindtner

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cestovatel, kritik Zoznam autorových rubrík:  Anglicko pracovne, zabavneSlovnik sprostych slovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu