Majme aplikaciu (samozrejme pre mobil), ktora spristupnuje uzivatelom moznost pristupu k ich platenym sluzbam od ineho poskytovatela. V nasom pripade poskytovatelom je LOVEFiLM (dalej len LF) vlasteneny Amazonom a poskytujuci sluzby rent-by-post pre filmy a hry. Sluzba je samozrejme spoplatnena, ale pre nase ucely postaci vedomost, ze LF poskytuje nedockavym vyvojarom pristup cez API. Takze je mozne vystavit aplikacie (webove, mobilne ci do TV), ktore tieto sluzby spristupnia pre ich zakaznikov.
V nasom pripade mame aplikaciu pre android. Nevie toho extremne vela, ale dovoluje prezeranie informacii o filmoch, hrach, prezeranie trailerov, vyhladavanie informacii a samozrejme pracu s uctom ako napr. objednavanie titulov, hodnotenie titulov ci presuvanie medzi jednotlivymi zoznamami vratane zmeny priority.
Ako som bol spomenul prv, nevie toho extremne vela, ale uzivatelom to postacuje a poskytuje primerany komfort pre "hranie sa" s aplikaciou.
Po tom co bola aplikacia publikovana na Google Android Markete a po schvaleni aplikacie v Amazon AppStore prisiel na radu proces v SamsungApps.
Rozpisovat sa o problematickom registrovani do AppStoru, vzhladom na jeho funcnost/nefunkcnost, nebudem kedze je to tema, ktora vyda na vlastny clanok.
V kazdom pripade ak sa Vam to podari na prvykrat je to prvy krok, ktory moze by zaroven aj poslednym uspesnym krokom.
Teda po registracii vyplnite potrebne informacie o novej aplikacii, nahrate aplikaciu vratane nejakych pozadovanych screenshotov ci reklamnych grafik a zbytok je v rukach bozich. V nasom pripade v rukach korejskych bohov.
Po par dnoch sa veci zacali sunut vpred. Ako prvy potesil email, ze schvalovaci proces zacal a potom uz nepotesil ziadny.
Vo vacsine emailov, ktore sme si so Samsungom vymenili sa omielala jedna jedina vec.
Aplikacia nesplnuje zasady Samsungu o zakaze platenia v aplikacii. V kratkosti ide o to, ze praca s uctom vyzaduje ucet u LF, ucet u LF je plateny takze je tam in-app purchase co je problem pre Samsung. A toto cele je trocha nelogicke pretoze podla pravidiel Samsungu musim zabezpecit, aby platenie slo cez ich billing system.
Takze mame takmer dokonalu Hlavu 22.
Napriek snahe vysvetlit, ze sluzbu neposkytujeme do aplikacie my, ale len ju sprostredkovavame, sa veci nijako nepohli a aplikacia bola nakoniec odmietnuta.
I ked to zamrzi nakoniec je to v podstate jedno, pretoze ako chybu Samsung vyhodnotil rychlost nahravania udajov z LF API (mimo nasu kontrolu) ci nekomfortnost prihlasovania do LF (mimo nasu kontrolu).
Celkovo boli reportovane 4 problemy: 1 bola chyba aplikacie (za co Samsungu dakujeme, lebo toto zatial nik z uzivatelov nehlasil a mame moznost ju opravit) a 3 ktorych riesenie je mimo nase moznosti.
Ked to vsak zoberiem koldokola tak nasa app je inymi slovami prehliadac (i ked specializovany) a z tohto pohladu nechapem ako mohli prejst schvalovacim procesom aplikacie ako Opera ci SkyFire.
Na druhu stranu chapem, ze Samsung chce dopriat svojim zakaznikom len to najlepsie na trhu co sa mu isto splni, ked uzivatelia budu vyuzivat radsej moznosti inych marketov ci uz toho od Google, alebo GetJar ci Amazon.
Takze zaver je pre vyvojarov nasledovny. Ak mate aplikaciu, ktora neposkytuje nic za je potrebne platit (teda nespristupnujete uzivatelom 3rd sluzby) mate sancu v Samsungu uspiet. V opacnom pripade radsej nestracajte cas, pretoze vysvetlit Samsungu taku drobnost ako to ze nie ste vlastnikom danej sluzby vyzaduje pravdepodobne nadludsky vykon aj ked si tym isty uplne nie som.