K comu je registracia vozidiel policii?

Autor: Marek Lindtner | 17.9.2014 o 12:02 | Karma článku: 5,17 | Prečítané:  198x

Nemalo ludi na Slovensku ma skusenost Dopravnymi inspektoratmi PZ SR v suvislosti a registraciou/preregistaciou vozidla ci inymi "zivotne dolezitymi" administrativnymi ukonmi. A ak nepatria k vyvolenym co maju pribuzneho ci znameho ci inak spriazneho prislusnika na danom oddeleni tak su to skusenosti zbytocne strateneho casu.

Zacnem kratkou story o zmene vlastnika po ukonceni leasingu. Otvaracie hodiny od 7.30 (inak v malom okrese Malacky). Po spristupneni masinky, ktora vam vytlaci poradove cislo sa hrniem dnu a tesim sa, ze som treti v poradi. Chyba lavky moje poradove cislo je 58. Kde sa zobralo tych 55 duchov predo mnou netusim. Ale stale pozitivne naladeny usadam do malej cakarne dufajuc, ze nejake rozdelenie podla druhu administrativnej operacie predsa len bude, kdeze nie je v mojom pripade potrebne ani pristavit vozidlo. Lavka sa lame druhy krat, nic take neexistuje, preto nechapem preco je potrebne v ticket masinke vyberat ucel navstevy ked beru cisla podla poradia. Nakoniec som prisiel na radu v skorsich popoludnajsich hodinach. Hladny ale stastny, ze som konecne majitelom mojho leasingovaneho vozdla. Hlad som zahnal neskorym obedom ale pocit strateneho casu a toho, ze su tam darmozraci zazeniem za dlho ak vobec.

Mal som moznost kupovat vozidlo v UK. Cela operacia spocivala v dohodnuti skusobnej jazdy s majitelom vozidla, dohodnutim ceny a vyplnenim "technicaku" mojim menom a adresou a zaslanim jeho polovice na DVLA. Po dvoch tyzdnoch mi prisiel novy uz s mojim menom ako majitela. Toto nie je skratena verzia postupu ale realna. Ziadne chodenie po uradoch, ziadne byrokraticke otravovanie zo strany statu.

Ked sa na to pozriem s hladiska ekonomiky, tak na malom ODI bolo v strankovy den cez 60 ludi vacsinou v ekonomicky aktivnom veku, ktori si museli na dany den zobrat volno ci dovolenku. Na slovensku mame tuism 79 okresov, takze baj-ocko tri krat do tyzdna tam sedi 5000 ludi. Ak zaratam, ze nie su ekonomicky aktivny pretoze sedenim nic nevytvoria tak mi vychadza strata nielen pre ich samotnych, ze musia minat dovolenku na takuto hlupost, ale aj stratu pre ich zamestnavatelov a aj statu pre stat. 

A pre stat stratu dvojnasobnu kdeze musi zivit policajtov, ktori sa tomu venuju, poberaju hodnostne priplatky, rizikove priplatky, samozrejme maju narok na dovolenku ci rehabilitaciu. Ked na to pozriem zavistlivo tak je taky job skutocne snovym. Robia presne definovanu pracu, ziadna aktivita ci kreativita sa od nich neocakava a plat maju dvojnasobny s porovnanim robotnikom, ktory robi na pase. Prebytkom inteligencie tiez trpiet nemusia.

Co na zaver. Hadam len take to zvycajne "je to take, take - no slovenske..." 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?