reklama

Interview-ovy podvod

Dnes rano sme mali vo firme niekolko pohovorov pre obsadzovanie miest vyvojarov. Po jednom z nich sa rozhrela vcelku plamenna diskusia medzi nami co sme pohovory viedli. Tema : podvod pocas interview.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Aspon tak to nazvalii niektori moji kolegovia.

Problem, ktory nastal bol, ze jeden z uchadzacov pouzil pocas technickeho interview internet. Co sice nebolo vyslovne zakazane, ale tak nejako to patri ku koloritu pohovorov, ze si nim pomoc nemozete.

Kedze kazdy zo zaujemcov prechadzal niekolkymi kolami F2F pohovorov pocas dnesneho dna , tak som sa s dotycnym rozpraval aj ja. Asi dvadsat minut, ked sme diskutovali nad technickymi problemami a riesil ich na papieri, rovnako som si urobil review jho kodu na inych projektoch (teda to co mi ukazat mohol) a opisal podrobne co v ktorej casti robil. Za mna bol uplne v pohode, znalosti dostacujuce pre danu poziciu rovnako ako skusenosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale ako som bol spomenul prv, tak si pri technickom teste pomohol internetom. Nechcem hodnotit v akom rozsahu pretoze to zasa az tak dolezite nie je. Dolezitejsie je, ze technicky test spociva v serii otazok zameranych na teoreticke znalosti uchadzaca. Okrem niektorych, na ktore nie je problem odpovedat pre vacsinu vyvojarov, su tam aj otazky na ktore, a budem uprimny, nevie odpovedat 90% mojich kolegov. Ide o tak silnu teoriu, ze popravde jej ovladanie vam nijako nepomoze (i ked neuskodi).

Otazka ktora bola pretriasana teda znela... je to podvod a mali by sme ho zo shortlistu vyradit alebo len znizime bodove hodnoteni za dany test.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priznam som silny odporca tychto testov pretoze neprinesu vo vacsine pripadov nic a vyradia aj potencialne dobreho uchadzaca, ktory je v strese alebo sa prilis o teoreticke veci nezaujima.

Kedze som nebol v mojom nazore v mensine, nakoniec sme ho nevyradili, pre tuto vec a do dalsieho kola postupuje, ale aj tak mi to odhalilo niektorych kolegov, ktori a neviem z akeho dovodu, trvaju na tom, ze programator by mal vediet aj teoriu daneho jazyka. Vtipne na tom vsetkom je, ze ked nam nedavno vo firme instalovali kavovar tak jeden z nich nebol hodinu schopny si pripravit kavu podla nalepeneho navodu.

Marek Lindtner

Marek Lindtner

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cestovatel, kritik Zoznam autorových rubrík:  Anglicko pracovne, zabavneSlovnik sprostych slovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu